Meno mielessä
ELÄMÄÄ LOPPUKIRISSÄ; tapahtumia, luettavaa, koulutusta, kuvia, keskustelua ym. LOPPUKIRI on Suomen ensimmäinen senioriyhteisö ja -talo Helsingin Arabianrannassa, vuodesta 2006. BLOGIN TOIMITTAMINEN LOPETETTU 1/2016 JA SE ON YHDISTETTY BLOGIIN: HELSINGIN LOPPUKIRI - SENIORIYHTEISÖ (loppukiriseniorit.blogspot.fi, ks. oikealla SIVUT-sarakkeen linkki)
sunnuntai 29. syyskuuta 2013
torstai 26. syyskuuta 2013
Variksia?
Timo on kokouksessa kuntosalissa ja tiirailee ikkunasta uloa: "Hei, katsokaa! Istuuko tuolla terassilla variksia? Ääni sivusta: "Ei, nehän ovat Loppukirin naisia saunatauolla".
keskiviikko 25. syyskuuta 2013
KäKäTe
Käyttäjälle kätevää teknologiaa?
![]() |
Esimerkki vanhoille sopivasta käyttöliittymästä? Tökkää vain sormella, jos haluat yhteyden korttiporukkaasi tai pelejä. Tätä ja muuta suunnitteilla KÄKäTe:n toimesta |
maanantai 23. syyskuuta 2013
sunnuntai 22. syyskuuta 2013
tiistai 17. syyskuuta 2013
Puhelinmyynnin haittoja
Kuluttajaliitto on julkaissut vanhuksille ohjeita puhelin-, netti- ja ovelta ovelle -myynnin varalta. Riski tulla huijatuksi kasvaa, jos vanhuksella on jokin toimintakykyä alentava sairaus tai hän on muista syistä altis vaikutteille.
1Älä tee päätöksiä painostuksen edessä.
2Älä luovuta maksukorttitietoja ulkopuoliselle, ellet ole täysin varma hänen luotettavuudestaan.
3Selvitä tarjouksen tekijän taustaa esimerkiksi puhelimella tai internetissä.
4Pyydä nähdä rahankeräyslupa. Jos sitä ei ole, soita poliisille numeroon 112.
5Epäile aina, kun luvataan rahoille suuria tuottoja tai kerrotaan "juuri sinun" voittaneen jotain.
6Älä vastaa epäilyttäviin sähköposteihin.
7Voit liittyä suoramarkkinoinnin estopalveluun.
8Kerro avoimesti läheisillesi ja tuttavapiirissäsi, jos sinua on huijattu.
9Jos epäilet tulleesi huijatuksi, ota yhteys Kuluttajavirastoon tai poliisiin. Myös Kuluttajaliiton neuvonta auttaa eteenpäin.
0Tunne oikeutesi kuluttajana ja opettele sanomaan selkeästi ei.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)